autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, Dec 5th, 2013

Noul Ford Mustang a sosit oficial în Europa – detalii complete, galerie foto și video

Ford Mustang a ajuns la cea de-a șasea generație. Celebrul muscle car american, așteptat și în România din 2015, a fost prezentat astăzi oficial, în ambele sale variante de caroserie, coupe și cabrio. Evenimentul de lansare, găzduit de Barcelona și alte cinci metropole de pe patru continente, a dat startul anului jubiliar care va marca aniversarea a jumătate de secol de la debutul primului Mustang.

Noul model este și primul Mustang care va păși oficial pe tărâmul Europei, niciuna dintre generațiile anterioare nefiind comercializată oficial pe Bătrânul Continent. Mustang devine, astfel, un model cu ambiții globale, cu o gamă de motorizări mai eficiente și un design care trebuie să satisfacă pretențiile unui clientele diverse, de pe continente la fel de diverse. Un design ce evocă spiritul iluștrilor înaintași printr-o capotă lungă, tipică unui muscle car, și stopurile verticale, cu trei benzi parelele de LED-uri. Noua grilă frontală are, însă, un aer ceva mai european, apropiat de cel al modelelor Ford disponibile în prezent pe Bătrânul Continent, observație valabilă și în cazul proporțiilor ceva mai suave ale caroseriei și a plafonului extrem de plonjat, cu montanți subțiri, neașteptat de diafani.

Interiorul poate fi descris drept neo-retro, layoutul planșei de bord, cu un volan sportiv în trei spițe și perechea sa clasică de umflături din partea superioară, fiind puternic inspirat de cel al primei generații Mustang. Noul model oferă patru locuri veritabile și un portbagaj suficient de încăpător pentru doi saci de golf sau bagajele aferente unei escapede de weekend, în timp ce finisarea va fi la nivelul celei oferite de concurența premium din Europa. Sistemul SYNC, cu touchscreen și comenzi vocale, va face parte din echiparea de serie, opțional fiind oferit un sistem de navigație și un ecran mai generos, de 8 inci.

Mustang este construit pe o platformă complet nouă, proiectată de la zero, care ajută noul muscle car american să cântărească mai puțin cu aproximativ 181 kg decât predecesorul său. Noua generație dispune, în premieră, de suspensie spate multilink și de un nou motor turbo EcoBoost de 2,3 litri, în doar patru cilindri, care dezvoltă 309 CP și 407 Nm. Contrar speculațiilor inițiale, Mustang nu renunță nici la motorizările V8, tipic americane, modelul de vârf urmând să fie animat de o unitate aspirată cu opt cilindri, de 5 litri și 426 CP. Pe piața americană, Mustang va fi disponibil și în compania unui V6 entry-level aspirat, capabil să livreze 300 CP.

Printre cele mai interesante echipamente prezente pe noul Ford Mustang se numărăr un diferențial Torsen cu alunecare limitată, cruise controlul adaptiv și selectorul modurilor de funcționare a direcției, ESP-ului și motorului. Standard se oferă jante din aliaj de 19 inci, o transmisie manuală cu șase trepte și launch control. Contra cost, se poate opta pentru o cutie automată cu padele montante pe coloana de direcție.

Ford Mustang este o adevărată legendă a industriei auto americane, un icon produs în peste 9 milioane de exemplare de-a lungul carierei sale de 50 ani. Deși capătă statutul de mașină globală, noul model va fi produs în continuare în America, la uzina Ford din Flat Rock. Debutul comercial pe piața din Europa și, implicit, pe cea din România, va avea loc la începutul lui 2015.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>