autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, iun. 26th, 2014

Ford 1.0 EcoBoost, ales pentru a treia oară consecutiv Motorul Anului

Îndelung premiatul Ford 1.0 Ecoboost cucerește pentru al treilea an consecutiv trofeul Motorul Internațional al Anului (International Engine of the Year). Micul turbo produs de Ford la Craiova, Koln și Chongqing (China) a obținut unul dintre cele mai mari scoruri din istoria competiției, 351 de puncte.

Următorul clasat, motorul Ferrari V8 de 4,5 litri, prezent pe seria limitată 458 Speciale, a strâns 281 puncte, în timp ce ocupantul locului trei, TSI-ul Volkswagen de 1,4 litri, în versiunea de 180 CP, a încheiat concursul la o distanță considerabilă (254 puncte). Marele trofeu nu a fost singurul premiu adjudecat de micul EcoBoost, propulsorul american dominând și categoria motoarelor cu cilindreea mai mică de 1 litru.

Competiția a inclus atât propulsoare aflate în fabricație și care echipează, la data jurizării, automobile noi, dar care au fost lansate cu mai mulți ani în urmă, cât și motoare noi, introduse în fabricație în perioada mai 2014 – iunie 2014. Categoriile de cilindree au fost: sub 1.0 litri / 1.0 litri – 1.4 litri / 1.4 litri – 1.8 litri / 1.8 litri – 2 litri / 2 litri – 2.5 litri / 2.5 litri – 3 litri / 3.0 litri – 4.0 litri / peste 4.0 litri. Celelalte premii mai sunt „Best New Engine”, „Green Engine of the Year” și „Best Performance Engine”.

Iată clasamentul final, pentru titlul International Engine of the Year:
clasamen

Apreciatul EcoBoost de 1 litru este un motor extrem de versatil, care integrează cele mai avansate tehnologii ale momentului: supraalimentare turbo, injecție directă și admisie variabilă. Ford montează micul propulsor cu injecție directă pe modele dintre cele mai diverse, pornind de la citadina Fiesta și compacta Focus, până la limuzina Mondeo.

Constructorul american va crește cadența de producție a motorului EcoBoost de 1 litru, de la 141.000 unități pe an la 480.000 de propulsoare pe an, până în 2015. Ford nu a anunțat, însă, posibila mărire a volumului de fabricație al uzinei de la Craiova, confirmând doar dublarea capacității uzinei din Koln, începând din a doua jumătatea a anului trecut.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>