autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Iun 12th, 2013

Facelift de toamnă pentru Opel Insignia – primele imagini și informații oficiale

Opel renovează gama de succes Insignia. Începând din această toamnă, modelul care reprezintă interesele constructorului german în clasa medie primește un upgrade semnificativ în materie de rafinament și tehnologie, noi motorizări și sisteme de asistență și infotainment de ultimă generație.

O serie de retușuri fine aduc exteriorului un aer nou, mult mai sportiv. Grila este acum mai lată și mai coborâtă și beneficiază de o finisare nouă, ultraglossy. Noile faruri cu accente cromate vin cu tehnologie bi-xenon și funcție adaptivă AFL+ standard, în cazul versiunilor de top. Grila de admisie inferioară integrată în parașocul frontal este mai îngustă, iar proiectoarele de ceață se întind mai mult spre pasajele roților pentru a sublinia lățimea mașinii.

Același efect îl are în partea din spate noua baghetă cromată care unește stopurile, formate acum din două părți distincte, ce reproduc semnătura vizuală tipică Opel, bumerangul iluminat. Tehnologia LED e standard pentru toate echipările.

Dacă la exterior fanii Opel nu au parte de noutăți importante, interiorul le rezervă o mare surpriză. Consola centrală este complet nouă, comenzile fiind mult simplificate, pentru o ergonomie mai bună. În mijlocul acesteia tronează un touchscreen generos de 8 inci, parte a noii centrale de comandă ce poate fi acționată tactil, prin comenzi vocale sau cu ajutorul noului touchpad iluminat cu funcție de introducere a literelor, situat la baza consolei. Sistemul de navigație dispune de hărți 3D, iar comenzile de pe volan au fost reconfigurate. Finisarea este și ea mai bună, iar paleta de culori și tapițerii disponibile, mai generoasă.

Revoluția continuă și sub capota noului Insignia, acolo unde și-au făcut loc inovatoarele motoare turbo pe benzină de 1,6 litri/170 CP/260 Nm și 2 litri/250 CP/400 Nm din gama SIDI (Spark Ignition Direct Injection), oferite alături de transmisii manuale și automate cu șase trepte complet noi. Ambele propulsoare dispun de injecție directă și sistem start&stop, iar versiunea 2.0 SIDI poate fi comandată și cu tracțiune integrală. Popularul diesel CDTi de 2 litri, oferit în două versiuni de putere (120 și 140 CP), devine mai curat (99 g CO2/km) și mai eficient, consumul mediu în regim mixt fiind estimat oficial la doar 3,7 l/100 km.

Modificările de ordin tehnic nu se opresc, însă, la paleta revizuită de motorizări. Noul Insignia vine cu o serie de îmbunătățiri ale șasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor și sistemului de direcție, ce au urmărit scăderea nivelului de zgomot și vibrații la rulare.

Lunga listă de echipamente opționale include o colecție completă de tehnologii și elemente de confort de ultimă oră, cele mai interesante fiind radarul și sistemele de asistență pe bază de camere video, tempomatul adaptiv, asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală iminentă, sistemul de asistență la parcare, scaune ergonomice cu certificare AGR.

Debutul oficial al noului Opel Insignia va avea loc în septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>