autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Iun 4th, 2014

EuroNCAP testează în premieră cvadricicluri și mașini de golf. Renault Twizy, cel mai sigur

EuroNCAP a testat, în premieră, cvadricicluri și mașini de golf, acestea fiind notate cu puncte și nu cu stele, spre deosebire de autovehiculele clasice. Modelul electric Renault Twizy, proaspăt lansat și pe piața din România, a obţinut 6 puncte din 16 posibile, cel mai bun rezultat al acestei sesiuni de teste. Specialiştii de la EuroNCAP nu se declară, însă, pe deplin mulţumiţi.

Structura clasică a testelor EuroNCAP a fost simplificată, fiind evaluate exclusiv impactul frontal şi cel lateral, cu un alt vehicul, la 50 km/h, viteză maximă pe care câteva dintre modelele testate nu o pot atinge în realitate. Punctele au fost acordate în raport cu nivelul forțelor la care au fost supuși senzorii integrați în manechinele de crash-test. EuroNCAP a penalizat, de asemenea, eventualele probleme scoase la iveală de structura de rezistență sau de sistemele de siguranță pasivă prezente la bord.

În cazul lui Renault Twizy, au fost detectate forţe ridicate la nivelul gâtului, protecţia oferită părţii superioare a corpului fiind, de asemenea, deficitară. Femurul şoferului şi genunchii sunt zone predispuse unor leziuni grave. La testul de impact lateral, capul șoferului a ieșit în afara celulei de securitate, detaliu ce a penalizat puternic citadina franceză. EuroNCAP notează, totuși, că viața șoferului nu ar fi pusă în pericol, per ansamblu.

Tazzari Zero, tot un model electric, a primit 4 puncte la impactul frontal și 8 puncte la cel lateral. Scorul este interesant, deoarece spre deosebire de Twizy Z.E., care a obținut un scor mai bun, Tazzari Zero are un set de portiere clasice, perfect etanșe, identice cu cele ale unui autoturism. Airbagurile lipsesc cu desăvârșire, iar centura în trei puncte inclusă în pachetul de dotări standard s-a rupt la testul frontal.

Club Car Villager, o mașină de golf electrică folosită în spaţii publice închise și pe terenuri de golf, a fost notată cu 2 din 16 puncte la impactul frontal și 9 din 16 la testul de impact lateral. Călcâiul lui Ahile a fost coloana de direcție, care s-a deplasat periculos spre pieptul manechinului cu aproape jumătate de metru. De asemenea, capul pasagerilor este supus unor forțe mari și poate intra în contact cu barele de susținere ale pavilionului, riscul de deces fiind unul extrem de ridicat.

Ultimul cvadriciclu testat a fost Ligier IXO. Cu un design similar unui vehicul clasic, acesta a obținut doar 2 puncte la testul frontal si 7,9 puncte la cel lateral, dintr-un total de 16. Pasagerii riscă leziuni serioase indiferent de zona vizată a corpului, șoferul culisând pe sub centură, în lipsa unui sistem de prevenire a fenomenului. Centura de siguranță și ușa șoferului s-au desprins.

Displaying 1 Comments
Have Your Say

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>