autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, feb. 25th, 2013

EcoSport, primul crossover de oraş Ford, va fi comercializat în România din ianuarie 2014

Segmentul SUV-urilor de clasă mică a cunoscut în ultima perioadă o creştere de-a dreptul spectaculoasă. Profitând de acest trend, Ford lansează la Geneva versiunea europeană a noului crossover de oraş EcoSport.

Aflat la graniţa dintre un hatchback de clasă mică şi un SUV compact, EcoSport va fi poziţionat sub recent lansatul Kuga şi viitorul Edge în gama de crossovere Ford, urmând să intre în competiţie directă cu Nissan Juke şi Opel Mokka, dar şi cu noile Renault Captur, Peugeot 2008 sau Suzuki S-Cross.

Motoare economice, de ultimă generaţie

Sub capota noului Ford EcoSport, bazat pe arhitectura actualei Fiesta, se va afla premiatul turbo EcoBoost în trei cilindri de 1 litru, în varianta de 125 CP, dar şi un nou motor aspirat Ti-VCT de 1,5 litri şi 110 CP. Clienţii atenţi la cheltuielile zilnice vor putea opta pentru economicul diesel de 1,5 litri şi 90 CP, prezent şi pe B-Max.

Ford nu a confirmat încă disponibilitatea unui sistem de tracţiune integrală pe piaţa din Europa. În Brazilia, versiunea de top, animată de un motor aspirat de 2 litri şi 141 CP, este echipată cu suspensie spate independentă şi tracţiune pe toate roţile. EcoSport nu este dotat însă cu reductor sau diferenţiale blocabile, fiind adaptat, ca şi concurenţa, mai mult rulării pe drumurile asfaltate din marile aglomerări urbane. ESP şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă, Hill Launch Assist, vor fi standard încă de la modelul de bază.

Ofertă generoasă de spaţiu

În ciuda dimensiunilor sale compacte (lungime de 4.241 mm, înălţime de 1.765 mm, înălţime de 1.696 mm), Ford EcoSport promite un spaţiu interior generos şi o poziţie de condus ideală, mai joasă decât într-un SUV clasic, dar mai înaltă decât într-un hatchback.

Noul model va putea găzdui patru sau chiar cinci pasageri, în condiţii bune de confort, iar latura practică nu a fost nici ea neglijată, fiind disponibile 20 de spaţii de depozitare care însumează un volum total de 21 de litri. Volumul de încărcare al portbagajului variază între 322 şi 705 litri, cu bancheta rabatată.

Sisteme multimedia avansate

De pe lista echipamentelor de serie nu vor lipsi sistemul Ford SYNC cu comenzi vocale, display color de 3,5 inci, conexiune bluetooth, apelarea, inclusiv în limba română, a serviciilor de urgenţă 112 şi furnizarea coordonatelor GPS ale maşinii în cazul unui accident.

O altă premieră este SYNC Applink, sistem ce permite integrarea completă şi accesarea vocală a funcţiilor oferite de smartphone-urile conectate la centrala de comandă a maşinii.

Primul SUV de clasă mică din gama Ford nu va fi fabricat şi în România, aşa cum s-a crezut iniţial, micul crossover dedicat în primul rând pieţelor emergente urmând să fie asamblat în China, Thailanda, Brazilia şi India. Modelele dedicate pieţelor de pe Bătrânul Continent vor fi importate din India.

În România, noul Ford EcoSport va ajunge în showroom-uri peste mai puţin de un an, în luna ianuarie 2014. Producţia va demara în toamna acestui an, cel mai probabil în octombrie.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>