autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Noi 12th, 2014

Dealerul Mercedes-Benz Auto Schunn, în ascensiune pe piețele din România și Germania

Auto Schunn, companie mixtă germano-română și dealer Mercedes-Benz în Westendorf, Germania, respectiv în România, în oraşele Arad, Deva, Sibiu, Craiova şi Suceava, anunță cifre de afaceri în creștere, pe ambele piețe.

Pentru 2014, Auto Schunn estimează vânzări de 550 de maşini noi şi o cifră de afaceri de 20 milioane euro, pe plan local, o creştere de 20 de procente faţă de cele 16,6 milioane euro raportate anul trecut. Partea de servicii oferite sub forma lucrărilor de întreţinere, reparaţiilor curente, garanţiilor, reparaţii accident, reprezintă aproximativ 25% din cifra de afaceri a companiei.

Pe piaţa din Germania, dealerul Mercedes-Benz prognozează, de asemenea, un avans de 11%, în 2014, creștere ce s-ar traduce prin vânzări de 190-200 de unitaţi şi afaceri de 5 milioane euro. După primele 10 luni din 2014, showroom-ul Auto Schunn din Germania a comercializat 154 de maşini noi, cu 14% mai multe comparativ cu intervalul ianuarie-octombrie 2013, iar reţeaua de vânzări din România a livrat 350 de vehicule noi şi 103 unităţi second-hand.

În 2015, Auto Schunn se aşteaptă la creşteri şi mai consistente.

“În acest an, piaţa auto a înregistrat creşteri constante astfel că putem vorbi de redresare corelată şi cu evoluţia generală a economiei, cu corecţiile favorabile privind nivelul dobânzilor oferite de institutiile financiare. Pentru anul viitor previzionăm creşteri durabile şi mai consistente şi aşteptăm să revenim la profitabilitatea din anii trecuţi care poate conferi bază pentru dezvoltare, pentru crearea de noi locuri de muncă, pentru creşterea veniturilor angajaţilor nostri. Stabilizarea situaţiei pieţelor din Europa, va conduce anul viitor la creşteri de vânzări de maşini în Europa şi de altfel în România”, mărturisește Jurgen Schunn, CEO şi proprietar Auto Schunn.

Auto Schunn ia în calcul extinderea reţelei de showroom-uri.

“Ne uităm pe piaţă după oportunităţi tot timpul, decizând după caz la momentul oportunităţii. Desigur că ne vom dezvolta şi în continuare”, a mai spus Jurgen Schunn.

Anul trecut, Auto Schunn a investit pe plan local peste 1,8 milioane euro, din care 1,2 milioane de euro într-un showroom Mercedes-Benz la Suceava. Jurgen Schunn a înfiinţat compania Auto Schunn în anul 1993 şi a vândut în România cinci maşini în primul an de funcţionare, într-o piaţă concentrată pe maşini ieftine, neexistând finanţări, dar cu o inflaţie uriaşă.

În Germania, Jurgen Schunn îşi va orienta resursele financiare către fondul de investiţii şi va mai întregi aria de activitate în domeniul auto, investind în expansiunea business-ului cu maşini, în extinderea locului expoziţional, în Westendorf, la câţiva km de Augsburg.

Un business în auto în Germania este mai profitabil decât în România.

“Taxele în Germania sunt inexistente la înmatricularile maşinilor cumpărate din CE. Impozitele în Germania sunt create pe măsura normei de poluare Euro, mai mici sau mai mari, depinzând de noxele emise. Germania  are grijă de industria auto fiind cea mai dezvoltată ramură a economiei germane. În general profitabilitatea este actualmente mai mare în Germania decât în România. Aceasta şi datorită politicilor producătorilor, a concurenţei, dar şi a pieţei care a fost foarte tare afectată din punct de vedere economic în ultimii ani”, consideră Jurgen Schunn.

Potrivit șefului Auto Schunn, “cele mai bine vândute modele în Germania sunt cele de volum, transporterele, însă se vând de asemenea foarte bine şi maşinile scumpe. Cele mai vândute modele Mercedes-Benz în România sunt ML 350 CDI, GLK 220 precum şi modele din noua generaţie – CLA, GLA – care conving prin tehnologiile de ultimă oră, dar şi prin costurile surprinzător de reduse.  Cel mai scump automobil vândut este noul model S KlasseAMG, 165.000 euro. În ceea ce priveşte autovehiculele comerciale, modelul Sprinter are o cotă de piaţă foarte bună”.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>