autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, mart. 6th, 2013

Dacia confirmă posibilitatea lansării unui model mai mic decât Sandero

Dacia a confirmat astăzi pentru prima dată existența proiectului unui model mai mic decât Sandero, prin vocea lui Arnaud Debouef, șeful gamei entry a Grupului Renault.

Prezentarea primei citadine produse sub sigla Dacia este, totuși, pusă în continuare sub semnul întrebării, rentabilitatea unui mini fiind dificil de atins, în condițiile unui preț de intrare impus, situat sub nivelul la care sunt cotate, în prezent, noile Logan și Sandero. Debouef a refuzat să comenteze termenul de lansare avansat de presa germană, care specula recent apariția unei mini Dacia peste mai puțin de doi ani, în 2015.

“Este adevărat că ar putea să existe în viitor un model mai mic decât Sandero. Întrebarea care se pune este dacă suntem capabili să facem o mașină care să fie mai mică decât Sandero și să aibă un preț atât de avantajos încât să facă volume mari de vânzări? Răspunsul este că, deocamdată, așa ceva este dificil de făcut. Lucrăm la acest proiect, în ideea de a avea o mașină mai mică și mai ieftină decât Sandero, dar mai avem încă mult de lucru și de aceea nu putem avansa o dată precisă de lansare”, a declarat Debeouf.

Platforma lui Twingo, una dintre variante

Dacă va vedea lumina zilei, noul model va fi poziționat în segmentul A, cel al citadinelor de maximum 3,6 metri lungime, urmând să intre în competiție directă cu Fiat Panda, Chevrolet Spark, dar și cu tripleții grupului Volkswagen (VW Up, Seat Mii, Skoda Citigo).

Prețul nu ar trebui să depășească pragul de 6.000 de euro, în ideea păstrării unui avantaj financiar real în fața fraților mai mari, Logan și Sandero, cotați la 6.690, respectiv 6.990 de euro, în versiunile de bază.

O soluţie viabilă de rentabilizare a noului mini ar putea fi preluarea platformei tehnice folosită în prezent de Renault Twingo. Arhitectura simplistă poate fi adaptată cu uşurinţă nevoilor şi cerinţelor Dacia, mai ales că ea va fi abandonată de viitoarea generaţie a citadinei franceze. Viitorul Twingo va trece, în premieră, de la configuraţia clasică cu tracţiune faţă la cea cu motor amplasat în spate şi tracţiune pe puntea posterioară, împărţind noua platformă cu următoarea generaţie de modele Smart.

Celelalte modele pregătite de Dacia

Debouef a ocolit elegant dezvăluirea unor detalii exacte despre product planning-ul viitor al mărcii, ținând însă să reafirme strategia curentă potrivit căreia numărul maxim de modele ce ar permite menţinerea unui raport ideal între profitabilitate şi costurile de promovare/industrializare este de maximum 7 sau 8.

“Unii constructori au mai multe modele, au cabriolete, au și masini mici, dar noi trebuie să rămânem concentrați la șapte sau opt modele, acesta este numărul optim. Atuurile Dacia pot fi păstrate doar prin atingerea unor volume semnificative de vânzări. Nu ne permitem să mergem pe nișe, trebuie să rămânem pe segmentele principale.”, a mărturisit Deboeuf.

Așadar, expansiunea gamei Dacia s-ar putea opri pentru o scurtă perioadă, nu înainte de completarea acesteia cu încă un model complet nou. Având în vedere dezvăluirea noului Logan MCV în cadrul Salonului de la Geneva, ultima variantă plauzibilă rămâne pick-up derivat din Dokker sau din Duster, așteptat pe piață în 2014 – 2015.

Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. […] de tehnologie cu noua marcă low-cost Datsun, iar Arnauld Debouef, şeful gamei entry Renault, a confirmat existenţa proiectului unui model mai mic şi mai ieftin decât Sandero, reiterând în acelaşi […]

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>