autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, Mai 5th, 2014

Dacia, cel mai dinamic brand de volum pe piața din Franța, grație unei creșteri de 45,6% a vânzărilor

Dacia rămâne cel mai dinamic brand de volum din Franța, cea mai mare piață de desfacere a constructorului argeșean. În luna aprilie, vânzările modelelor Dacia s-au apreciat cu 45,6%, avans ce a depășit de opt ori ritmul de creștere al întregii piețe de mașini noi din țara natală a firmei-mamă, Renault.

Livrările Dacia s-au cifrat la 11.287 unități, în condițiile în care cu un an în urmă, doar 7.751 de modele ce poartă sigla producătorului de la Mioveni își găseau un client din Hexagon. Per total, luna trecută, vânzările de mașini noi din Franța au atins pragul de 166.968 unități, ceea ce se traduce printr-un avans modest, dar încurajator, de 5,8%. Cota de piață a urcat și ea, de la 4,91% în aprilie 2013, la 6,76%, în aprilie 2014, Dacia devansând, astfel, mărci cu tradiție mult mai îndelungată precum Ford (4,83%), Toyota (3,59%), Opel (3,61%) sau Nissan (3,85%).

CELE MAI IMPORTANTE CREȘTERI, ÎN LUNA APRILIE

Brand Unități vândute Cotă de piaţă Creștere vânzări
Lexus 297 0.18 +51.5
Dacia 11.287 6.76 +45.6
Nissan 6.430 3.85 +29.5
Skoda 1.794 1.07 +12.6
Opel 6.026 3.61 +11.9

Poate cea mai spectaculoasă cifră, care atestă succesul incontestabil Dacia pe piața din Franța, este cota de piață minusculă, de numai 1,07%, deținută de Skoda. Singurele branduri care se laudă cu cote de piață mai bune sunt Volkswagen (8,18%) și favoriții locali, Renault (18,91%), Citroen (13,10%) și Peugeot (16,91%). Luate împreună, cele trei mărci originare din Hexagon acoperă 55,73% din piața indigenă

În primele patru luni, Dacia a livrat în Franța 39.636 de unități, cu 30,6% mai multe decât în perioada similară a anului trecut, când au fost înmatriculate 30.347 mașini. Cota de piață aferentă acestui interval a fost de 6,46%, față de cele numai 5,13 procente din 2013.

Vânzările de utilitare marca Dacia au crescut cu 6,6%, în aprilie fiind comercializate 339 exemplare Dokker. În antiteză cu evoluția solidă a brandului Dacia, este minusul de 0,4%, înregistrat de la începutul anului, de vină fiind comenzile slabe (1.215 unități) primite în intervalul ianuarie-aprilie.

REN

Grupul Renault s-a bucurat, de asemenea, de o ascensiune a vânzărilor estimată la 18,4%. Analizat separat, brandul Renault a înregistrat un avans de 11,0%, luna trecută, livrând în total 31.578 mașini pe piața natală.

Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. […] Dacia ramane cel mai dinamic brand de volum din Franta, cea mai mare piata de desfacere a constructorului argesean. in luna aprilie, vanzarile modelelor Dacia s-au apreciat cu 45,6%, avans ce a depasit de opt ori ritmul de crestere al intregii piete de masini noi din tara natala a firmei-mama, Renault, informeaza autoindustry.ro. […]

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>