autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, Ian 20th, 2014

Cine este al doilea grup auto al lumii în 2013: VW sau GM?

Distribuie
Taguri

Volkswagen și General Motors își dispută și de data asta locul al doilea mondial, iar după anunțul cifrelor de vânzări, situația este la fel de neconcludentă.

Deși locul 1 este câștigat deja, de Toyota, care nu a anunțat încă cifrele oficiale de vânzări, dar a prognozat că va depăși deja 10 milioane de autovehciule vândute, locurile doi și trei sunt disputate de General Motors, fosta nr.1 mondial, și Volkswagen Group, care și-a propus să devină lider global până în 2018.

După ce Volkswagen a anunțat că a vândut  9,7 milioane de vehicule în 2013, General Motors anunță exact aceeași cifră, 9,7 milioane, cu mențiunea că datele au mai multă precizie. Din acest motiv, se naște întrebarea din titlu: cine a vândut mai multe mașini, VW sau GM?

GM a făcut publice datele de vânzări pe 2013, cu un total de 9.714.652 vehicule, cu 4 procente mai multe decât anul trecut. Cele mai importante creșteri au fost înregitrate în China și Marea Britanie, cu 11%, și SUA, cu 7%.

Cea mai populară marcă a grupului, Chevrolet, a vândut un volum record, 4,98 milioane de vehicule, într-o creștere foarte discretă față de anul trecut. Marca ar putea să rămână cu acest record, după ce a fost luată decizia de retragere din Europa. Cadillac, marca premium a grupului, a avut cea mai mare creștere pe piața de lux din SUA.

Celălalt brand de volum al constructorului GM, Opel (Vauxhall) a depășit 1 milion de vehicule vândute.

Volkswagen Group a anunțat, de asemenea, un volum total de “peste” 9,7 milioane de autovehicule, inclusiv mărcile Porsche, MAN și Scania, fără să ofere detalii exacte privind acest număr. Fără mărcile de camioane, VW Group a vândut 9,49 milioane de vehicule, în creștere cu 4,8% față de 2012. Grupul a beneficiat de condiții nefavorabile pe piața de origine, în Europa, acolo unde se înregsitrează cele mai reduse volume de vânzări din ultimii ani. Creșterile cele mai mari au fost consemnate în China (unde a depășit GM), însă nici pe această piață avansul nu mai este la fel de spectaculos ca în anii precedenți.

Marca Volkswagen, care acoperă mai mutl de jumătate din vehiculele vândute de grup, a înregistrat 5,93 milioane de vehicule livrate, o creștere de 3,4%. Audi a crescut, cu un procent mult mai mare, 8,3%, la 1,58 milioane de autoturisme vândute. De asemenea, Porsche, SEAT și VW Vehicule Comerciale au crescut. Singura care a înregistrat scăderi în 2013 a fost Skoda, -2%, influențată major de piața din Europa, de care depinde.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>