autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, iun. 4th, 2012

Cele mai accesibile maşini 4×4

Tracţiunea integrală nu este un moft, deşi, pentru mulţi, aşa pare. De ce? Pentru că, în primul rând, maşinile cu patru roti motrice se descurcă mult mai bine decât cele cu tracţiune (faţă) sau tracţiune spate (propulsie), în condiţii de aderenţă scăzuta. Şi nu e vorba numai despre perioadele sub “Cod rosu” sau “Cod portocaliu” de ninsori, cum am avut iarna trecută. O integrală este mult mai sigură şi pe ploaie ori pe carosabil acoperit cu mâzgă. Iar în al doilea rând, modelele “4×4” oferă mai puţine “surprize” şi sunt ceva mai controlabile şi pe asfalt uscat, pentru şoferii ce adoptă un stil de condus sportiv, mai ales pe virajele atacate în forţă. Este adevărat însă, în momentul în care integrala scapă de sub control, aceasta este mai dificil de redresat, în funcţie de situaţie, reacţiile sale fiind un fel de cocteil de subvirări şi supravirări. Dar aceste fenomene apar, în general, la maşinile cu mulţi cai sub capotă.

Până atunci însă, Autobis vă prezintă un “Top-ul 10 al celor mai ieftine maşini 4×4” de pe piaţa din România:

1. Cea mai ieftină maşină cu tracţiune integrală este primul SUV din istoria Dacia, Duster. Versiunea Duster 1.6 16v / 105 CP are un preţ de bază de 13.300 euro. Dar, atenţie! Modelul este destul de “chel”, neavând aer condiţionat sau ESP. Cel mai ieftin Duster diesel este versiunea Ambiance 1.5 dCi 90 CP, care ajunge la 15.250 euro.

2. Destul de aproape de preţul Duster-ului, se află Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD: 14.560 euro. Lista de opţiuni a modelului dezvoltat în parteneriat cu Fiat (Sedici) este destul de bogata, insă: Aer condiţionat, ESP, scaune încălzite, oglinzi electrice şi încălzite, jante din aliaj, etc..

3. Pentru 15.150 euro, Suzuki propune micuţul Jimny, cel mai ieftin “4×4” adevarat, cu reductor şi blocant. Deşi poate părea auster şi putin nepractic pentru mai mult de două persoane, Jimny este urmaşul binecunoscutului Samurai, o maşinuţă fiabilă şi apreciată de pasionaţii de off-road, bază pentru multe maşini înscrise în competiţiile de profil.

4. Locul patru în top este ocupat, având în vedere că Skoda Octavia 4×4, VW Golf Variant 4Motion şi Subaru Impreza 1.5R nu mai figurează în ofertele dealerilor, de crossover-ul Skoda Yeti, fraţiorul ceh al VW Tiguan, care are un preţ de pornire de 20.794 euro, pentru versiunea Active 1.8 TSI / 160 CP. Modelul diesel 2.0 TDI / 110 CP pleacă de la 20.918 euro.

5. KIA Sportage 2.0 GSL 4×4 Style costă 21.074 euro, dar deja vorbim despre 163 CP, un spaţiu interior generos şi un porbagaj de 564 litri. De asemenea, maşina pune accentul pe design, ieşind din tipare.

6. Pe locul şase apare prima Toyota “4×4”. Urban Cruiser AWD dispune de un motor diesel 1.4 D-4D, de 90 CP, şi costă 21.242 euro. Dimensiunile maşinii sunt însa similare cu cele ale Suzuki-ului SX4, integrându-se în clasa “mini-crossover de oraş”.

7. Primul răspuns al specialistului “4×4” Nissan este crossover-ul Qashqai. În versiune “Visia”, cu sistem de climatizare, ABS, EBD, 6 airbag-uri şi multe alte opţiuni, Qashqai 2.0 All Mode 4×4 are un preţ de bază de 21.890 de euro.

8. Cum topul nostru nu ţine cont de clasă, motorizare sau alte criterii, în afară de preţ şi tracţiune integrală, pe locul 8 intră în ring utilitara uşoară Volkswagen Caddy Life 2.0 CRD / 110 CP, cu un preţ de 23.283 euro. Echiparea “Trendline” este însă destul de austeră.

9. Cel mai ieftin Volkswagen Tiguan, “baby Touareg” cum i se mai spune, este versiunea 1.4 TSI de 160 CP, cu un preţ de 23.535 euro. Modelul a suferit anul trecut un facelift amplu, dar a păstrat linia sobră caracteristică constructorului german.

10. După ce Impreza 1.5R a dispărut, deocamdată, din oferta Subaru, în loc de poziţia 4-5 în top, conferită de preţul de circa 19.500 de euro al acestei versiuni, constructorul nipon cu peste 40 de ani de experienţă în lumea “Symmetrical AWD” prinde ultimul loc cu XV 1.6. Crossover-ul are un preţ de 23.548 şi dispune de un agregat boxer, cu cilindri opusi, în buna tradiţie Subaru, ce contribuie la coborârea centrului de greutate şi dezvoltă 114 CP.

MODEL

MOTOR

PUTERE/CUPLU (CP/Nm)

PREŢ (€)

Dacia Duster

1.6 / 16v – Otto

105 / 148

13.300

Suzuki SX4 GLX

1.6 / 16v – Otto

120 / 156

14.560

Suzuki Jimny

1.3 / 16v – Otto

85 / 110

15.150

Skoda Yeti

1.8 TSI – Otto

160 / 250

20.794

KIA Sportage 2.0GSL

2.0 – Otto

163 / 194

21.074

Toyota Urban Cruiser

1.4 D-4D – Diesel

90 / 205

21.242

Nissan Qashqai

2.0 – Otto

140 / 196

21.890

VW Caddy Life

2.0 CRD – Diesel

110 / 280

23.283

Volkswagen Tiguan

1.4 TSI – Otto

160 / 240

23.535

Subaru XV

1.6 boxer – Otto

114 / 150

23.548

(*) ATENŢIE, topul nu ţine cont de eventualele oferte şi promoţii ale dealerilor, fiind bazat pe preţurile de listă

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>