autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, Feb 7th, 2013

Cel mai inovativ brand auto din lume în 2012 este Hyundai

Hyundai a investit mult în dezvoltarea tehnologică şi eforturile încep să dea roade. Într-un comunicat publicat de Boston Consulting Group, o companie specializată în efectuarea unor studii de piaţă, Hyundai a fost cel mai inovativ brand auto, depăşind cu mult mărci de prestigiu ca BMW şi Audi, şi clasându-se peste rivalii de la Volkswagen.

Studiul, bazat pe intervievarea a 1512 preşedinţi de companie, dintre care 54 din domeniul auto, a dezvăluit topul celor 50 de companii care au desfăşurat progrese în tehnologie. Pe primul loc s-au aflat, cum era de aşteptat, Apple, urmat îndeaproape de Google. Hyundai a fost plasat abia pe locul 10, însă este cea mai bună poziţie a unui producător de automobile inclus în top.

Coreenii au fost urmaţi de Toyota şi Ford, alte două branduri care au mizat mult pe inovaţie. Evoluţia bună a asiaticilor s-a făcut în detrimentul celor de la Volkswagen, care a căzut de pe poziţia cu numărul 15, ocupată în 2010, până pe poziţia 45. Asta deşi la finalul anului 2012 grupul germanilor a fost al treilea în topul celor mai mari producători auto la nivel mondial.

Dintre mărcile premium, doar BMW şi Audi au fost inclse în Top 50 companii inovatoare. De altfel, BMW, ca şi Toyota, este nelipsit din topul Boston Consulting, iniţiat pentru prima dată în 2005. Brandul german şi brandul japonez sunt singurele mărci auto care au reprezentat o prezenţă constantă.

Trebuie apreciată pătrunderea în top şi a celor de la Renault. Marca este singura de origine franceză introdusă în topul inovaţiilor. Totul se datorează concentrării asupra unei întregi game de automobile electrice. Tot new-entry a fost şi Kia, care s-a clasat chiar din primul an pe locul al patrulea în topul constructorilor de profil şi pe locul 13 în Top 50.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>