autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, aug. 21st, 2012

Cât costă cele mai vândute mașini din România în 2012

Anul acesta vânzările de mașini au fost mai mici decât în 2011. Cu toate acestea, au fost înmatriculate, până acum, aproape 40.000 de autoturisme. Statisticile Ministerului Administrației și Internelor, arată că au fost înmatriculate peste 25 din total mașini construite în România, ceea ce nu este rău. De altfel, Dacia Logan este cea mai vândută mașină din România imediat de la lansarea sa, în 2004. Există însă, de asemenea, câteva autoturisme importate care sunt cele mai apreciate de români. Și acestea sunt cunoscute în linii mari, calitățile lor răspândindu-se aproape viral printre cei care vor să cumpere un autmobil. Care sunt cele mai cumpărate 20 de automobile din România, în 2012, am aflat în urma prelucrării de Autobis a statisticilor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule din MAI.

Dacia Logan este cel mai ieftin automobil de pe piață, versiunea de bază având un preț de 6.500 euro, cu motor 1.2 litri, 75 CP. Prețul mediu al acestui model este de 8.500 euro, versiunile din această zonă de preț fiind și cele mai cumpărate. Cea mai scumpă este Laureate, 1.5 dCi, 90 CP, la 10.700 de euro.

Skoda Octavia începe de la 12.912 euro, pentru versiunea entry-level Flash, cu motor 1.4 litri, 80 CP. Prețul mediu este undeva în zona a 16.500 de euro, unde se vând versiunile bine echipate, cu motoare TSI de 1.2 și 1.4 litri. Cea mai scumpă Octavia este Laurin & Klement, la 29.692 euro.

Duster este primul SUV construit de Dacia, un best seller atât pe piața internă cât și pe piețele din UE. Marele său atu este prețul, pentru că versiunea de bază, numită pur și simplu Duster, costă 11.250 euro. Este drept că nu are 4×4, iar motorul, 1.6 litri, 105 CP, nu este unul potrivit pentru un SUV. De aceea, prețul mediu de vânzare este în jurul sumei de 15.000 de euro, atît cât costă versiunile accesibile cu 4×4 și cu motor 1.5 dCi, de 90 CP, sau, de preferat, 110 CP. Cel mai scump Duster costă 17.600 euro, în versiunea Prestige (fără opționale).

Ford Focus este unul dintre cele mai noi modele din lista noastră, fiind lansat oficial anul trecut. A vândut cam jumătate din numărul de SUV-uri Duster, adică o performanță de apreciat. Începe de la 16.300 euro, cu motor 1.6 Ti-VCT, de 85 CP și ajunge la un preț maxim de 22.750 euro, pentru Titanium Powershift, 2.0 TDCi, de 140 CP. Prețul mediu, la care sunt cumpărate cele mai multe automobile Focus în România este de 18.000. Noile versiuni 1.0 EcoBoost (100 și 125 CP) sunt din ce în ce mai apreciate, mai ales că prețul este de 17.000 de euro.

Volkswagen Golf este cea mai vândută mașină din Europa, în ciuda vârstei sale și a faptului că este foarte aproape de schimbarea cu o nouă generație. Acțiunile de marketing, prețul până la urmă, suprapus peste imaginea foarte bună a mașinii, au generat aceste vânzări. Nivelul de bază costă 14.937 euro, cu motorul 1.4 litri de 80 CP. Echipările medii, cu motarele TSI, de 1.2 și 1.4 costă aproximativ 17.000 de euro, în timp ce Golf-ul cel mai scump ajunge la 25.833 euro, fiind un Highline BlueMotion, de 2.0 litri TDI.

Renault Symbol are rădăcinile în sedanul lui Clio. A fost reîmprospătat în 2008, s-a desprins de Clio definitiv, iar acum reprezeintă o alternativă mai spălată la Logan. Prețul de bază este 9.500 de euro, iar cu ajutorul promoțiilor coboară adesea la nivelul unui Logan. Echiparea medie costă în jur de 10.500 de euro, cu motor 1.2 de 75 CP și dotări minime. Cel mai scump Symbol ajunge la 11.500 euro și are motor 1.6 litri de 105 CP.

Fiesta este una dintre vedetele Ford, fiind extrem de apreciată, premiată și cumpărată pe toate piețele Europei. Caroseria în 3 uși costă doar 11.050 de euro, fără alte reduceri și promoții, cu vechiul motor de 1.25 litri, 60 CP. La 13.050 euro se cumpără versiunea medie de 1.4 litri, 96 CP, în timp ce versiunea cea mai scumpă este Titanium 1.6 TDCi, de 95 CP, în 5 uși, care ajunge la 15.850 euro.

Skoda Fabia este cea de-a doua mașină a cehilor care atrage mulți cumpărători români, din două motive, pentru că este ieftină și pentru că este o mașină mult mai bună decât o spune prețul. Cea mai ieftină este versiunea Avantaj, la 8480 de euro, cu motorul 1.2 HTp, 60 CP, cea mai scumpă va costa 20.022 euro, într-o echipare extremă, RS, cu motor 1.4 TSI de 180 CP, cutie DSG și un aer de competiții. Un preț mediu de achiziție al modelului Fabia ajunge la 13.100, cu motor 1.2 TSI.

Volkswagen Jetta era considerat Passat-ul celor cu mai puțini bani, însă evoluțiile din ultimul deceniu i-au schimbat categoric imaginea. Noua platformă, care nu mai este derivată din Golf, este un exemplu. Cea mai ieftină Jetta costă 16.588 euro, un nivel bun pentru un sedan de clasă medie, iar o echipare de mijloc, cu un preț pe măsură, ar fi circa 19.000 euro, cu motor 1.4 TSI sau 1.6 TDI. Cel mai scump Jetta, fără opționale, ajunge la 24.337 euro.

Opel Astra este, poate, cel mai popular hatchback printre cumpărătorii români tineri. La concurență cu Volkswagen Golf, modelul nemților de la Opel are o mulțime de calități, care au ridicat, la vremea apariției, ștacheta în clasa compactă. Prețul de bază este 15.800 euro, corespunzător motorului 1.4 litri, de 100 CP. Un preț mediu se plasează în zona valorii de 18.000 euro, cu mai multe oportunități de motorizare: 1.4 turbo benzină, 120 sau 140 CP, ori 1.3 CDTI, de 95 CP. Cel mai scump Astra este un Cosmo 2.0 CDTI de 165 CP, la 23.730 euro.

În urma celor 10, s-au situat alte 10 modele cunsocute, care însă nu au întrunit suficient de multe cereri de cumpărare, principalul motiv fiind prețul. Primul sub linie este Passat, cel mai râvnit sedan din România, urmat de primul hatchback veritabil produs de Dacia, Sandero, sau de SUV-ul accesibil de la Suzuki, SX4, care a tăiat din vânzarile Duster în ultimii ani. Aveo sau Fluence sunt alte două modele care au reprezentat alternative pentru românii care nu s-au orientat către Logan, din diferite motive. De asemenea, Tiguan și ix35 sunt două SUV-uri apreciate și cumpărate, unul pentru imaginea mărcii, celălalt pentru raportul calitate preț. Nu în ultimul rând, Polo și I20 sunt și ele, fiecare în felul ei, mașini care pot satisface gusturile unui amator de hatchback-uri urbane, din clasa mică, cu prețuri accesibile, situate între 10.000 și 15.000 de euro.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>