autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mart. 19th, 2013

Carlos Ghosn vrea programe Rabla în toată Europa

Celebra luminiţă de la capătul tunelului rămâne încă un deziderat greu de imaginat pentru producătorii auto europeni, afectaţi de cele mai însemnate scăderi ale volumelor de vânzări din istoria recentă. Carlos Ghosn, şeful Alianței Renault-Nissan, a găsit, se pare, soluţia salvatoare: relansarea programelor de tip “Rabla” la nivelul întregului continent.

Ghosn este de părere că doar stimulentele guvernamentale oferite pentru scoaterea din uz a automobilelor vechi şi poluante ar mai putea readuce în showroom-uri clientela europeană de odinioară. “Nu este niciun secret că declinul accentuat al unei pieţe nu poate fi contracarat decât prin intervenţia directă a guvernului şi alocarea unor stimulente care ar putea impulsiona vânzările locale. Mă aştept ca astfel de iniţiative să fie adoptate pe scară largă în următorii trei ani.”, a declarat Ghosn, citat de Bloomberg.

Patriarhul Alianţei Renault-Nissan nu este singurul oficial din industrie care susţine reintroducerea programelor de tip “Rabla” în Europa de Vest, şefii Grupurilor Fiat şi Volkswagen, Sergio Marchionne şi Martin Winterkorn, lansând declaraţii similare la Salonul Auto de la Geneva.

Totuşi, ajutoarele guvernamentale nu sunt văzute cu ochi buni de toţi actorii din industrie. Majoritatea producătorilor auto cred că, de fapt, astfel de stimulente ajută piaţa doar pe termen scurt, iar reculul simţit imediat după terminarea fondurilor este extrem de puternic.

Programul “Rabla”, la noi şi în Vest

Programele “Rabla” au dispărut din peisajul vest-european în ultima perioadă, 2009 fiind anul de glorie al iniţiativelor de acest gen. Cele mai mari prime de casare au fost oferite de guvernul german. Cei care casau un vehicul uzat primeau o reducere consistentă de 2.500 de euro în cazul achiziţionării unei maşini noi. Spre comparaţie, guvernul francez oferea doar 800 de euro, iar olandezii puteau beneficia de bonusuri cuprinse între 750 şi 1.750 de euro.

În România, progamul “Rabla” a trecut prin diverse etape, iar principiile de aplicare şi cuantumul tichetelor oferite de Stat au variat de la an la an. Pentru ediţia din 2013, Ministrul Mediului, Rovana Plumb, promite un bonus important de 1.500 de euro, diferenţa majoră fiind posibilitatea folosirii unui singur voucher, în loc de trei, pentru a cumpăra un automobil nou.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>