autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, Sep 17th, 2013

Best of Frankfurt 2013: cele mai importante lansări și concepte ale salonului

Salonul Auto din Frankfurt, IAA 2013 și-a deschis porțile pentru public de o săptămână, iar preferințele vizitatorilor s-au conturat deja, în rândul mașinilor de serie lansate, al conceptelor ce prefigurează noi modele sau tehnologii, dar și în rândul bolizilor de sute de cai-putere.

Frankfurt 2013: Mașini populare

În topul lansărilor populare, pe primul loc se află, fără dubiu, noul SUV compact de la Mercedes-Benz, GLA, cel care extinde familia platformei pe care este construit A Class cu un crossover ce ar putea deveni bestseller în segment și în gama Mercedes-Benz. Acesta va concura două modele cunoscute deja, Audi Q3 și BMW X1, ambele mașini bune și apreciate, dar fără personalitate. Pe locul al doilea se află un alt SUV, o specie la modă în aceste zile în Europa. Noul model al japonezilor a trecut printr-un complex proces de transformare, a preluat din silueta suplă a lui Qashqai și combină acum stilul elegant și performanțele 4×4 ale tracțiunii All Mode 4x4i. Va fi, cu siguranță, un hit pe piața europeană. La fel de important va fi și Dacia Duster, în ciuda faptului că vorbim despre un face-lift. Revizuirea modelului românesc este una importantă, care îl face și mai atractiv în ochii publicului pretențios din Europa. Noile crossovere compacte ce se lansează pe bandă rulantă vor pierde mult teren în fața unui Duster mai arătos și mai bine echipat, inclusiv cu ESP, navi și alte tehnologii. Audi A3 este în acest moment cel mai nou cabriolet din segmentul premium compact, până la sosirea unui A Class cabrio sau a unei noi generații a lui BMW Serie 1. Atracția exercitată de șasiul alungit, preluat de la sedanul A3 asupra publicului a confirmat că noul model va avea vânzări bune începând de anul viitor.

Top 5 Mașini de serie populare

1. Mercedes GLA

2. Nissan X-Trail

3. Dacia Duster

5. Audi A3 Cabrio

6. Hyundai i10

Frankfurt 2013: Mașini sport

La capitolul mașini sport, lupta a fost extrem de strânsă, chiar dacă au fost prezente deopotrivă mașini complet noi ori versiuni ale modelelor existente. Cea mai spectaculoasă apariție a fost, indubitabil, cea a lui Porsche 918 Spyder, mașină anticipată de un concept acum 2 ani și lansată la Frankfurt în aprecierile unanime ale jurnaliștilor. Puterea maximă de  887 CP, obținută din sistemul hibrid (motorul aspirat de 4,6 litri, V8, și motorul electric de 127 CP) este doar esența acestui automobil care vorbește despre tehnologia de astăzi.

În luptă directă s-a aflat BMW i8, un proiect mai vechi al nemților care acum a ajuns la linia de start, în forma unui vehicul de serie. În urmă cu doi ani, i8 era prezentat ca un prototip, alături de i3, și anticipa direcția în care BMW a pornit. Astăzi, cu o propulsie hibrid și performanțe greu de imaginat în urmă cu câțiva ani, i8 vrea să schimbe mentalitatea fanilor acestei mărci. În centrul noului model stă motorul de 1.5 litri și 231 CP, ajutat de un motor electric de 131 CP. Deși nu este un vehicul full-electric, i8 se poate mândri cu un consum infim și cu o accelerație de supercar: 4,5 secunde de la 0 la 100 km/h.

Italienii nu s-au lăsat mai prejos și au împins vânzările modelului Ferrari 458 Italia cu o nouă versiune, 458 Speciale, mai puternică cu 34 CP. Același motor V8 de 4.5 litri, dar o putere maximă de aproape 600 CP sunt irezistibile pentru un fan Ferrari. Nici Lamborghini nu lipsește de la balul premianților, grupul Volkswagen având grijă ca toate mărcile sport din grup să vină cu noutăți. noul Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a primit anabolizante, a slăbit cu ajutorul fibrei de carbon și se laudă cu 562 CP, scoși din același motor 5.2 litri V10, și o accelerație de 3,4 secunde.

Cel mai fioros de pe lista supercar-urilor rămâne Bugatti Veyron, cu ediția specială Jean Bugatti, cea care valorează circa 3 milioane de euro, pentru aspectul său inspirat de vechiul Type 57SC Atlantic. Dar să nu omitem puterea de 1184 CP, generată de același W16 de 8 litri.

Top 5 Supercar

1. Porsche 918 Spyder

2. BMW i8

3. Ferrari 458 Speciale

4. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse

5. Bugatti ‘Jean Bugatti’ Veyron

Frankfurt 2013: Concepte

Despre mașinile concept, unele prototip, altele studii de design, poți să vorbești zile în șir, fără să știi dacă vreunul dintre ele va avea ocazia să devină model de serie într-o înfățișare identică. Cu toate acestea, dintre conceptele de la Frankfurt au fost câteva pe care am dori să le vedem pe șosele. Poate cel mai popular, dar cu siguranță cel care va marca designul mărcii din care provine, a fost Opel Monza, un vehicul sport, cu aripi-fluture și cu tehnologii speciale la bord. La fel de spectaculos și, de asemenea, mai mult o declarație de intenții decât un prototip, Audi Nanuk a impresionat jurnaliștii și publicul prin liniile sale de tip muscle-car, dar și prin performanțele propulsorului V10 de 5.0 litri cu care a fost echipat. Celălalt concept Audi, botezat Sport quattro, a atras atenția la fel de mult, mai ales că are toate șansele să devină model de serie anul viitor. Noua sa propulsie hibrid și platforma mărită, preluată de la A5, va face din viitoarea ediție limitată un vehicul de colecție. Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz S Class Coupe, caroseria coupe a limuzinei lansată anul acesta pe piață, readuce în atenție conceptul de acum doi ani ce a stat la baza navei-amiral a Mercedes, iar în același timp anticipează viitorul coupe CL, care și-ar putea schimba numele. În fine, pe lista scurtă a conceptelor cu potențial și care au atras atenția publicului se numără Jaguar C-X17, un vehicul ce va fi văzut pe stradă în anii următori, el fiind destul de înrudit cu Range Rover Evoque. Acest lucru îi va asigura, credem noi, un succes la fel de mare precum cel al micului SUV Range Rover.

Top 5 Concept-car

1. Opel Monza

2. Audi Nanuk

3. Audi Sport quattro

4. Mercedes S Class Coupe

5. Jaguar SUV

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>