autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, sept. 4th, 2013

Audi Sport quattro concept se întoarce cu propulsie hibridă și 700 CP

Audi a dezvăluit una dintre vedetele standului de la Frankfurt, un stand care se anunță exotic, cu susul în jos. Este vorba despre un automobil care nu este străin publicului deși este un concept: Audi Sport quattro. De data aceasta conceptul este un plug-in hibrid și are performanțe și mai uluitoare, cu 700 CP putere totală și o accelerație de 3,7 secunde.

Propunerea inginerilor de la Audi pentru segmentul ultrasportiv cu veleități ecologice este Audi Sport quattro hibrid, o mașină ce păstrează trăsăturile conceptului prezentat în anii trecuți, dar are în plus și propulsia electrică. Mașina vine exact la aniversarea a 30 de ani de la prezentarea primului Audi Sport quattro, tot la Frankfurt, în 1983. Era un model omologat pentru WRC și avea “numai” 306 CP. Conceptul de acum 3 ani, prezentat la Paris, era o mașină compactă, robustă, cu o lungime de numai 4,28 metri și un ampatament de 2,60 metri. Noua propunere este mult mai mare, depășește 4,60 metri, iar ampatamentul este comparabil cu cel al lui A5, la 2,78 metri.

Detaliile sunt tipice pentru un Audi de top, cu multe Matrix LED-uri și grila single-frame, însă designul rămâne foarte apropiat de cel pe care l-am văzut la prototipurile anterioare, cu o siluetă ce amintește de primul quattro, caroserie în 2 uși, cu alură de coupe și portbagaj tip notchback.

La interior, cea mai spectaculoasă este prezența unor dipslay-uri virtuale, ce pot fi comutate de pe volan. Modul Race, de exemplu, conține un vitezometru central, informații despre pistă și cronometru, plus informații despre diferite piste.

Motorul principal, cu ardere internă, a fost schimbat, în locul celui de 2.5 litri, 5 cilindri, fiind utilizat un V8, de 4.0 litri, twin-turbo, de 560 CP și 700 Nm. Acesta utilizează deja cunoscuta tehnologie Cylinder on Demand, care dezactivează 4 din cei 8 cilindri în situațiile de sarcină mică. Motorul este cuplat la o cutie tiptronic, cu 8 trepte, care la rândul ei angrenează transmisia quattro. Undeva pe traseul acestui complex agregat se găsește motorul electric, unul de tip disc, care produce 110 kW și 400 Nm. Acesta este alimentat de la o baterie Li-ion, răcită cu lichid. Autonomia exclusiv electrică este de 50 km. Economia de carburant pentru întreg sistemul este de 2,5 litri/100 km, echivalentul unei emisii CO2 de 59 grame/km.

Comparativ cu vechiul concept Audi Sport quattro, greutatea mașinii a crescut cu circa 500 de kg.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>