autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, Iun 16th, 2014

Audi cucereşte pentru a cincea oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans

Audi a câştigat pentru a cincea oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Triumful a venit fără emoţii, cea de-a 82-a ediţie a celebrei curse de anduranţă a fost marcată de abandonul echipelor rivalilor de la Toyota şi Porsche, loviţi de probleme tehnice.

Audi a plecat cu a treia şansă la victorie după parcursul modest din calificări, când a fost învins de toate cele patru prototipuri ale rivalilor.

Echipajul Toyota cu numărul 7, alcătuit din Alexander Wurz, Stephane Sarrazin şi Kazuki Nakajima, a plecat din pole position şi a ocupat prima poziţie în clasamentul general pe aproape întreaga durată a primelor 12 ore.

Chiar dacă pe parcursul nopţii echipajul Audi cu numărul 2, format din Benoit Treluyer, Marcel Fassler şi Andre Lotterer, s-a menţinut la aproximativ un minut în spate, japonezii păreau să se îndrepte spre prima victorie în competiţie în momentul în care Nakajima s-a oprit pe circuit din cauza unei defecţiuni la sistemul electric.

Abandonul a năruit practic speranţele celor de la Toyota la victorie, în contextul în care cel de-al doilea echipaj, purtător al numărului 8, a pierdut timp preţios la boxe în urma unui grav accident suferit la începutul cursei pe o ploaie torenţială în urma căreia al treilea prototip Audi a fost de asemenea nevoit să se retragă.

Drama suferită de Toyota nu a însemnat însă că Audi a avut o misiune uşoară pentru a obţine victoria. Chiar dacă în debutul cursei cele două prototipuri ale sale au pierdut constant poziţii în faţa celor de la Audi, Porsche a revenit spectaculos, iar echipajul cu numărul 20, alcătuit din Mark Webber, Brendon Hartley şi Timo Bernhard, a devenit lider cu numai trei ore înainte de final.

Performanţa a fost posibilă ca urmare a unor defecţiuni similare la motor suferite de cele două prototipuri Audi rămase în joc, acestea pierzând timp preţios în garaj. Totuşi, echipajul Audi cu numărul 2 a fost constant mai rapid decât Porsche-ul cu numărul 20 şi a revenit în frunte în aşteptarea unui duel echilibrat pentru victorie în ultimele două ore.

Acesta nu a mai avut însă loc, întrucât Webber a fost nevoit să încetinească din cauza unei pierderi de putere, a petrecut aproape o oră şi jumătate în garaj şi a revenit pe circuit doar pentru a trece linia de sosire.

Astfel, Audi şi-a adjudecat o nouă victorie la Le Mans prin prototipul cu numărul 2, urmat la trei tururi distanţă de echipajul numărul 1, compus din Tom Kristensen, Lucas di Grassi şi Marc Gene, care l-a înlocuit pe Loic Duval după accidentul suferit în antrenamente.

Este a cincea victorie consecutivă pentru Audi la Le Mans şi a 14-a din istorie, în contextul în care recordul este deţinut de Porsche cu 16 victorii obţinute între 1970-1998.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>