autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, nov. 29th, 2019

Audi a lansat cel mai puternic SUV al său, sub forma unei versiuni de top a celui mai scump model al familiei Q

Într-o lume în care mașinile electrice, ecologice, cele prietenoase cu mediul, sunt la modă, apariția unui bolid de 600 cai-putere nu poate trece neobservată. Audi a lansat cel mai puternic SUV al său, sub forma unei versiuni de top a celui mai scump model al familiei Q.

Noul Audi RS Q8 este cel mai performant, cel mai scump și cel mai mare SUV al mărcii din Ingolstadt, având în centru un motor de 4.0 litri TFSI, V8 biturbo, inclus într-un modern sistem mild-hibrid, cu baterie de 48 de volți.  Motorul este capabil să genereze nu mai puțin de 600 CP și 800 Nm, astfel încât să poată accelera mașina de pe loc până la 100 km/h în doar 3,8 secunde, și în doar 13,7 secunde până la 200 km/h, valori demne de un automobil sport. Cu ajutorul tehnologiei mild-hibrid, inginerii Audi au reușit să obțină și un consum destul de bun, de 12,1 litri, respectiv 277 g/km CO2. Viteza maximă este de 305 km/h. Audi a anunțat și prețul pentru acest automobil sport de lux: 127.000 de euro, pentru piața din Germania.

Static photo Colour: Java Green

„Pentru prima dată în cei 25 de ani de modele Audi RS, punem pe șosea un SUV mare cu genele unui automobil sport de înaltă performanță”

Oliver Hoffmann, director al Audi Sport Gmbh, divizia de performanță de companiei Audi (fost Audi quattro Gmbh)

Partea electrică a motorului se bazează pe o baterie litiu-ion, de 48 volți, și un alternator care poate recupera până la 12 kW în momentele de frânare sau decelerare ale mașinii, energie ce se stochează în baterie. Sistemul de management al bateriei poate permite rularea cu motorul oprit, între 55 și 160 km/h, în funcție de situație. Tehnologia are în plus un sistem inovator, care permite oprirea și pornirea motorului într-o fracțiune de secundă. Este utilizată pentru pornire inclusiv camerea frontală. Dacă mașina din față pleacă de pe loc la semafor, sistemul pornește automat motorul, dacă este apăsată pedala de frână. Tot sistemul de management permite oprirea a patru dintre cilindri, în câteva milisecunde, imperceptibil, în anumite condiții, pentru o mai mare economie de carburant.

Tracțiunea mașinii este quattro, cu distribuția cuplului dinamic, între cele două punți, în funcție de solicitări. Suspensia este de tip adaptiv, cu posibilitatea reglării înălțimii cu până la 9 cm în plus.

Șoferul are la dispoziție opt profile dinamice, între care unul off-road și două configurabile, ce pot fi activate de la un buton.

Mașina are în dotarea standard anvelope de 22 de inci, discuri de frână de 420 mm pe față și 370 mm pe spate sau, opțional, discuri ceramice de 440 mm.

La exterior, dincolo de elementele de design care o diferențiază de versiunea standard a lui Q8, se remarcă grila neagră RS de tip fagure, prizele de aer masive, conturate, spoilerul de pe plafon și, evident, simbolurile RS specifice mașinilor ultrasportive ale Audi.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>