autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, Oct 22nd, 2013

10 reguli pentru a ne pregăti mașina de sezonul rece

Deși zilele calde încă ne mai prelungesc vara, toamna a sosit și utilizarea mașinilor necesită din ce în ce mai multă atenție, din cauza temperaturilor reci și a precipitațiilor tot mai dese, iar apariția brumei sau asfaltului înghețat fac necesară revizia mașinii.

Indiferent dacă mașina a trecut sau nu printr-o revizie în ultimul an, este nevoie să treceți în revistă toate sistemele esențiale ale vehiculului. Trecerea cu bine a sezonului rece nu se rezumă doar la anvelope de iarnă și un condus preventiv. Mașina are nevoie de puțină atenție și pregătire, pentru a trece toamna/iarna cu bine. Asta nu înseamnă că trebuie să vă băgați sub mașină, nici să deschideți capota motorului, dacă nu știți ce faceți. Cea mai bună metodă este să vă programați la service la o verificare de rutină.

Verificați anvelopele

Faptul că aveți cauciucuri de iarnă nu este suficient. Verificați uzura acestora, iar dacă profilul a scăzut sub nivelul de uzură prevăzut de producător, schimbați-le. Este preferat un set de iarnă în locul unelor all-season, chiar dacă gândiți că faceți o economie. Uneori, o mică sumă de bani cheltuită în plus vă salvează din situații periculoase. Presiunea în roți trebuie să fie conformă cu manualul mașinii, în funcție de încărcarea cea mai frecventă.

verificare anvelopa moneda

Frânele, importanță maximă!

Pentru orice mașină, este mai important să poată opri, decât să poat accelera. Trebuie să vă asigurați că mașina pe care o conduceți frânează eficient în arice condiții. După anvelope, starea sistemului de frânare este esențială: verificați nivelul lichidului de frânare, uzura plăcuțelor/tamburilor de frână și a discurilor. Asigurați-vă că nu există scurgeri pe la conductele de frână.

Lumini

Lumini de zi, faza lungă, stopuri de frână, semnalizare +avarii, becuri de ceață, proiectoare de ceață. Pe rând, verificați-le cu ajutorul unei alte persoane. În situații cu vizibilitate redusă (ploaie, ceață, ninsoare, noapte) trebuie să puteți fi văzut și trebuie să vedeți cât mai bine. Ideal ar fi să vă refaceți setul de becuri de rezervă din mașină, pentur că niciodată nu știi cînd ai nevoie să schimbi un bec.

Ștergătoare

Este momentul perfect pentru a înlocui ștergătoarele. Costul este redus, efectul este major. Nu vreți ca în mijlocul unei ploi torențiale, apa și mizeriea aruncată de pe asfalt să vă înnegrească parbrizul, iar ștergătoarele vechi să întindă stratul creat. Încercați soluțiile antiploaie, care reduc aderența apei la sticlă. Nu uitați să puneți în mașină cârpe, bureți pentru a curăța geamurile la nevoie. Completați lichidul de spălare și păstrați o rezervă cu acest lichid în portbagaj. Verificați instalația de degivrare (dezghețare) a lunetei (oglinzilor, parbrizului, după caz).

Bateria

Este absolut necesar să verificați starea acumultorului, având în vedere că la temperaturi scăzute capacitățile bateriei scad. O revizie la un centru specializat vă va aduce mai multă liniște în această iarnă. În același loc se poate verifica alternatorul, care asigură încărcarea bateriei în timpul mersului. O defecțiune a acestuia va aduce rapid sfârșitul bateriei, lucru care se constată, de obicei, dimineața, când ne pregătim să plecăm la birou. Acordați atenție instalațiilor care prezintă semne de coroziune la contactele metalice, chiar dacă bateria este nouă.

Inspecția vizuală și acustică

Ridicați capota, uitați-vă dacă au apărut lichide precum ulei, lichid de frână, care se scurg pe componentele motorului. Verificați cu atenție dacă sunt părți rupte, fisurate, tuburi de cauciuc crăpate, cleme lipsă și anunțați mecanicul dacă este cazul. Zgomotele suspecte, huruieli, bătăi, vibrații trebuie anunțate de asemenea în service pentru a fi diagnosticate și reparate.

verificare motor (2)

Ulei

Orice mașină are nevoie să funcționeze cu uleiuri în stare bună. Dacă ultima revizie a fost făcută cu mult timp în urmă, e de preferat să întrebați mecanicul dacă nu ar fi bine să schimbați uleiul la motor. Odată cu el se schimbă și filtrul de ulei și cel de aer. O verificare a jojei de ulei vă spune multe despre nivelul acestui lichid, dacă trebuie completat, sau despre starea acestuia, în cazul în care este uzat. Dacă nu știți despre ce este vorba, mergeți la mecanic.

Antigel și alte lichide

Mașina funcționează cu mai multe lichide decât cred unii. Sistemul de răcire a motorului, frânele, transmisia, direcția. Toate trebuie verificate, completate, însă lichidul de răcire a motorului trebuie să aibă concentrația potrivită de antigel. Acesta asigură protecția împotriva înghețului, iar nivelul de protecție (grade Celsius) se verifică prin indicțaiile de pe ambalaj.

vas antigel motor

Spălare

Aplicați mașinii dumneavoastră o spălare detaliată și, de ce nu, un strat de protecție cu ceară. Va rezista mai bine la intemperii, iar eventualele deficienție și scurgeri se vor observa mai bine pe o mașină curată.

Echipamente

Verificați dacă există în mașină și sunt funcționale cricul, coarba (manivela pentru desfăcut roțile), cheia pentru prezoane (dacă e cazul).

scule

Roata de rezervă trebuie verificată la rândul ei. Pregătiți o geantă cu mai multe echipamente absolut necesare: cabluri de curent, pentru situația în care rămâneți fără baterie; un cablu de tractare (se găsește la orice benzinărie, e de preferat să fie mai solid), o lanternă cu baterii noi, un clește multifuncțional, chei uzuale pentru șuruburi, o sticlă cu apă curată.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>